(8/15) 문법의 스피킹적 해석 [가주어 it]
가주어 it
보통 뒤에 that 절 또는 to 부정사
Reminders
1. 카톡 플친 '미스터플루언씨'로 (등록 필수) 총 3개의 카톡 녹음 파일 (Step 1~ Step3)을 보냅니다.
2. 매일 아침 8시에 미션이 전송되며 마감 시간은 당일 저녁 11시59분입니다.
3. 버벅거리지 않고 매끄럽게 말할 수 있을 때 까지 반복 연습 후에 시험 치는 기분으로 녹음합니다.
질문 가이드라인
1. 방법론 > 이해도
학습 방식 자체에 대한 질문을 권장드립니다. 본 프로그램의 목적은 내용 이해 자체 보다는 올바른 스피킹 학습 습관 배양에 있기 때문입니다.
2. 혼자서 해결해보기
"만병통치약이 영어로 뭔가요?", "make 대신에 get을 쓰면 안되나요?" 와 같은 질문은 사전 검색, 사전 예문 참조, 다른 블로그 검색을 통해 충분히 혼자서도 해결할 수 있습니다.
토익 750이상이라는 조건을 건 이유 중 하나입니다. 시도를 해봤는데도 불구하고 여전히 모르겠으면 최선을 다해 답변해드리겠습니다:)
3. 양치기>정확도
문법적 정확성과 어휘적 적절성은 당분간은 무시하시길 권장드립니다. 차라리 그 시간에 한 문장이라도 더 만들고, 한 번이라도 더 연습해보시길 바랍니다. 커뮤니케이션 관점에서는 정확도 보다는 속도입니다.
관련 브런치 글
처음 오시는 분들은
아래 가이드글을 먼저 숙지 오시기 바랍니다.
Q&A
[00:00-01:34]
Q. 영어로 영상을 찍는 이유 2가지
[01:34-05:32]
Q. 혹시 스텝3를 할때 신문기사나 다른곳에서 발췌한글을 인용해서 외우고 학습해도되나요? (김*경)
[05:32-09:28]
Q. 굳이 키워드연습을 안하고 바로 제가 만드는 문장으로 넘어가도 괜찮은건가요? 스피킹 연습 하는 모든 문장을 키워드까지 가야하는지 고민입니다. (이*인)
[09:28-]
Q. 현재 주2회 화상영어를 하고 있는데, 집 앞 외국인 참여 회화스터디가 있길래 참여를 고민중입니다. 집중적으로 3-5개월간 스피킹 공부를 한다고 할때, 혼자 문장 만들고 영작하는 연습 이외에 전화영어나 회화스터디 등의 실전회화도 필수적으로 포함되어야 하는건가요? (이*해)
Today's Examples
3 Short Sentences
1. It doesn't matter / whether you didn't finish high school or not. It is because / there are lots of paths to success / other than study these days. Did you see 고등랩퍼 season 2? Most of them quit their schools / but already succeeded quite big.
*other than ~ 말고도
1. it은 중요치 않다 / 네가 고등학교를 졸업했는지 아닌지는. it은 ~이기 때무이다 / 많은 길들이 있으므로, 성공에 / 공부 말고도, 요새. 고등래퍼 시즌 2 봤어? 대부분 애들은 자퇴했잖아 / 하지만 이미 아주 크게 성공했어.
2. one of the problems which I have is that / I cannot focus on something / for a long time. It is what keeps me / from improving myself. On top of that, it keeps me / from getting a good grade as well.
2. 문제 중 하나는 (which 내가 가진) / 나는 집중할 수 없다는 거야, 어디에, 긴 시간동안. it은 날 막는 것이야, 자기계발하는 거로부터. 게다가, it은 나를 막아 / 좋은 성적을 받는 것 또한.
3. It is better / to end something and start another / than to imprison yourself in hoping for the impossible.
*imprison가두다
3. it이 더 낫다 / 끝내고 다른걸 시작하는게 / 네 자신을 가두는 거 보다, 불가능을 희망하는데.
Story
(source: https://youtu.be/QyYqnzrchRU)
[전 이야기]
학창 시절 주인공이 야구를 못 해서 아이들에게 놀림 받음.
I didn't know / what I was doing.
Anyway, that was embarrassing / and it was traumatizing / because I think / it's one of those memories (that I go back to, and I connect sports to that event), / and it makes me scared / to try again in sports.
That's not the only time (I've been embarrassed in sports at school).
There's been countless other times.
난 몰랐어 / 내가뭘 하고 있는지.
어쨋든, 그건 아주 쪽팔렸어 / 그리고 it은 트라우마야 / 왜냐하면 나는 생각해 / it이 기억들 중 하나라고 (that 내가 다시 생각하고, 그리고 내가 스포츠를 연결하는, 그 사건과), / 그리고 it은 나를 만들어, 무섭게, 스포츠를 다시 시도 하는 것.
그게 전부가 아니야 (내가 당황했던게, 스포츠에서, 학교에서)
셀 수 없이 많은 시간들이 있었지.
*embarrassing 당황스러운, 쪽팔린 traumatizing 트라우마인 go back to 다시 생각하다
STEP 1. Repeat speaking loudly 3 times
● Record
1. It doesn't matter / whether you didn't finish high school or not. It is because / there are lots of paths to success / other than study these days. Did you see 고등랩퍼 season 2? Most of them quit their schools / but already succeeded quite big.
1. It doesn't matter / whether you didn't finish high school or not. It is because / there are lots of paths to success / other than study these days. Did you see 고등랩퍼 season 2? Most of them quit their schools / but already succeeded quite big.
1. It doesn't matter / whether you didn't finish high school or not. It is because / there are lots of paths to success / other than study these days. Did you see 고등랩퍼 season 2? Most of them quit their schools / but already succeeded quite big.
2. one of the problems which I have is that / I cannot focus on something / for a long time. It is what keeps me / from improving myself. On top of that, it keeps me / from getting a good grade as well.
2. one of the problems which I have is that / I cannot focus on something / for a long time. It is what keeps me / from improving myself. On top of that, it keeps me / from getting a good grade as well.
2. one of the problems which I have is that / I cannot focus on something / for a long time. It is what keeps me / from improving myself. On top of that, it keeps me / from getting a good grade as well.
3. It is better / to end something and start another / than to imprison yourself in hoping for the impossible.
3. It is better / to end something and start another / than to imprison yourself in hoping for the impossible.
3. It is better / to end something and start another / than to imprison yourself in hoping for the impossible.
I didn't know / what I was doing.
Anyway, that was embarrassing / and it was traumatizing / because I think / it's one of those memories (that I go back to, and I connect sports to that event), / and it makes me scared / to try again in sports.
That's not the only time (I've been embarrassed in sports at school).
There's been countless other times.
I didn't know / what I was doing.
Anyway, that was embarrassing / and it was traumatizing / because I think / it's one of those memories (that I go back to, and I connect sports to that event), / and it makes me scared / to try again in sports.
That's not the only time (I've been embarrassed in sports at school).
There's been countless other times.
I didn't know / what I was doing.
Anyway, that was embarrassing / and it was traumatizing / because I think / it's one of those memories (that I go back to, and I connect sports to that event), / and it makes me scared / to try again in sports.
That's not the only time (I've been embarrassed in sports at school).
There's been countless other times.
● Stop recording and send it ①
STEP 2. Speak from Korean to English
● Record after practice
3 Short Sentences
1. it은 중요치 않다 / 네가 고등학교를 졸업했는지 아닌지는. it은 ~이기 때무이다 / 많은 길들이 있으므로, 성공에 / 공부 말고도, 요새. 고등래퍼 시즌 2 봤어? 대부분 애들은 자퇴했잖아 / 하지만 이미 아주 크게 성공했어.
2. 문제 중 하나는 (which 내가 가진) / 나는 집중할 수 없다는 거야, 어디에, 긴 시간동안. it은 날 막는 것이야, 자기계발하는 거로부터. 게다가, it은 나를 막아 / 좋은 성적을 받는 것 또한.
3. it이 더 낫다 / 끝내고 다른걸 시작하는게 / 네 자신을 가두는 거 보다, 불가능을 희망하는데.
Story
난 몰랐어 / 내가뭘 하고 있는지.
어쨋든, 그건 아주 쪽팔렸어 / 그리고 it은 트라우마야 / 왜냐하면 나는 생각해 / it이 기억들 중 하나라고 (that 내가 다시 생각하고, 그리고 내가 스포츠를 연결하는, 그 사건과), / 그리고 it은 나를 만들어, 무섭게, 스포츠를 다시 시도 하는 것.
그게 전부가 아니야 (내가 당황했던게, 스포츠에서, 학교에서)
셀 수 없이 많은 시간들이 있었지.
● Stop recording and send it ②
STEP 3. Make your own story
0) Demonstration
1) Write Story
Missions
1) Use more than 2 today's grammar.
2) Use more than 2 conjunctions (접속사)
3) Make more than 5 sentences
Tips
Never use difficult voca. Rather, explain it with easy voa you already know
- Example; 남녀공학
(X) Co-education (by simply looking up in the dictionary)
(O) The school where both male and female study together in the same classroom)
- Why?
Refer to the following article. 「쉬운 단어로 영어회화를 해야하는 이유」
Example
Recently I have been running online English course / to teach how to improve speaking properly. To provide a good quality study, I sometimes stay up all night / to get works done. Even if it is hard and tough I will do my best not to disappoint the participants who study hard to achieve their goals.
2) Make keyword or Korean script
Keyword
1. 온라인 영어 → 가르치기 (to)
2. 좋은 수업 제공 (to) →밤샘 → 일 끝내기 위해 (to)
3. 힘듦에도 → 실망시키지 X (to) → who 열심히 공부, 목표 달성 (to)
Korean full script
최근, 나는 온라인 영어회화 수업을 운영하고 있다 / 가르치기 위해 / 어떻게 스피킹을 향상시킬지, 적절히.
좋은 스터디를 제공하기 위해 / 때로 밤을 샌다 / 일을 끝내기 위해. '
힘들지라도 / 최선을 다 할 것이다 / 실망시키지 않도록 / 학습자들을 (who 열심히 공부하는 / 목표 달성을 위해)
3) Keyword Speech
Caution
Never simply read English script. That's just reading practice. You have to make sentences one more time by arranging words in your head!
Therefore, speak based on either keyword or 한글스크립트.
Speaking based on keyword
● Record after practice
● Stop recording and send it ③
STEP4. Make 나만의 문법책
Caution
For review, write down every sentence you learned and made only by seeing Korean, not English.
Download
Required Results
3 record files in total from each STEP1, 2, 3
Deadline: P.M11:59, Today
1. Starbucks coupons will be presented to only 5 ppl who are in the top 5 of all participants.
2. If you don't make it 3 times in a raw, you will be automatically out of the training.